Fundusze Europejskie
Strona główna/Zajęcia w domu/Poradnictwo psychologiczne/Zajęcia socjoterapeutyczne - Jak zadbać o nasze (..)

Zajęcia socjoterapeutyczne - Jak zadbać o nasze samopoczucie?

7 Stycznia 2021

Jak zadbać o nasze samopoczucie?

Czasy mamy trudne. Wielu z nas doskwiera wydłużający się czas izolacji i idące za tym ograniczenia. Szczególnie teraz ważne jest, by cieszyć się dobrym samopoczuciem. Gdy jesteśmy pełni energii, potrafimy dobrze funkcjonować w codziennym życiu, jesteśmy z niego bardziej zadowoleni i łatwiej jest nam stawiać czoło przeciwnościom losu. Jak w takim razie w prosty sposób poprawić swoje samopoczucie? Przedstawię Wam dzisiaj kilka sposobów

  • zadbaj o swoje ciało

Wszyscy wiemy, że należy dbać o nasze ciało, dobrze się odżywiać i regularnie ćwiczyć, jednak wielu z nas to zaniedbuje. Dobra kondycja naszego ciała wymaga spożywania zdrowego jedzenia i uprawiania aktywności fizycznej. Pamiętaj, aby Twoja dieta była złożona z odpowiedniej ilości niezbędnych minerałów i substancji odżywczych. Jednym słowem, sposobem na dobre samopoczucie jest: odpowiednia ilość snu i odpoczynku, bogata w składniki odżywcze dieta, aktywność fizyczna i spędzanie czasu na świeżym powietrzu.

  • zrelaksuj się

Codzienne życie niesie ze sobą wiele powodów do zmartwień. Stres może odcisnąć swoje piętno na naszym ciele - powoduje bóle mięśni, osłabia nasz układ odpornościowy. Jak możemy sobie lepiej z nim radzić?Codzienne życie niesie ze sobą wiele powodów do zmartwień. Stres może odcisnąć swoje piętno na naszym ciele - powoduje bóle mięśni, osłabia nasz układ odpornościowy. Jak możemy sobie lepiej z nim radzić? Gdy jesteś spięty lub przytłoczony, weź głęboki oddech, policz do czterech, a następnie wydychaj powietrze, licząc do siedmiu. Powtórz to samo pięć razy.

  • staw czoło emocjom

Często nie wiemy, jak radzić sobie z emocjami. Musimy nauczyć się z nimi żyć, bez przesadnego kontrolowania lub tłumienia. Dobrym sposobem jest podzielenie się emocjami z bliskimi, przyjaciółmi. Wówczas możemy je szybciej zrozumieć i przepracować.

  • zadbaj o relacje z bliskimi

Jesteśmy stworzeniami społecznymi, zaprogramowanymi do tego, aby żyć wśród innych ludzi. Wszyscy mamy potrzebę odczuwania miłości, akceptacji i bycia potrzebnym. Dlatego też relacje z innymi są bardzo istotne dla naszego dobrego samopoczucia. Pielęgnowanie ich i umiejętność znalezienia czasu dla ważnych dla nas osób mogą być bezpośrednią drogą do lepszego samopoczucia i poprawy zdrowia. Wkład pracy w poprawienie i zacieśnienie relacji z otaczającymi nas ludźmi, pozwoli nam każdego dnia cieszyć się świetnym samopoczuciem.

  • postaw na humor

Nawet z najtrudniejszej sytuacji można wyjść obronną ręką. Gdy nie wiesz, czy „śmiać się, czy płakać”, zawsze wybierz śmiech. Śmiech uwalnia od napięć, uruchamia endorfiny, przynosi ulgę. Najlepiej śmiać się w towarzystwie, ale gdy nie masz takiej możliwości, włącz po prostu film komediowy, przypomnij sobie zabawne momenty ze swojego życia i oderwij się choć na chwilę od nieprzyjemnych myśli.

Wykorzystajcie powyższe rady i cieszcie się dobrym samopoczuciem:)

 

do góry