Fundusze Europejskie
Strona główna/Zajęcia w domu/Treningi/Trening dbałości o wygląd zewnętrzny

Trening dbałości o wygląd zewnętrzny

2 Grudnia 2020

Jak dbać o paznokcie?

Budowa paznaokciaPiękne paznokcie nie muszą być długie i umalowane. Ważne, aby były zadbane, dobrze odżywione, równej długości, z usuniętymi skórkami. W codziennym życiu zwracamy dużą uwagę na dłonie drugiego człowieka, dobrze, dlatego dbajmy o nie najlepiej, jak potrafimy. Przedstawiamy dziś poradnik, jak zadbać o paznokcie, aby były naszą wizytówką.

Codzienna pielęgnacja paznokci – o czym musisz pamiętać?

Podstawową sprawą podczas wykonywania manicure jest dostosowanie długości paznokci do trybu życia. Masz małe dziecko, pracujesz fizycznie, dużo piszesz na komputerze – bardziej praktyczne będą krótsze paznokcie. Długie będą się łamać i utrudniać wykonywanie codziennych czynności. Jeśli twoja praca wiąże się z zachowaniem nienagannego wyglądu, dobrze, jeśli zapuścisz nieco paznokcie i rozważysz trwalsze formy manicure np. manicure hybrydowy lub żelowy. Pielęgnacja paznokci w domu powinna być przede wszystkim regularna. Wykonaj manicure co najmniej raz na tydzień, nakładając świeży lakier w razie potrzeby (na niektórych paznokciach lakier trzyma się 5-6 dni, na innych niestety tylko 2-3).

Do wykonania manicure w domu będziesz potrzebować:

  • Przykładowe lakiery do paznokcipilniczek papierowy,
  • pilniczek szklany,
  • blok polerski,
  • cążki,
  • drewniane patyczki do odsuwania skórek,
  • nożyczki,
  • odżywki, lakiery, topy itp.

Namaczanie paznokciWykonanie manicure w domu powinno zacząć się od namoczenia dłoni, co zmiękczy skórki i pozwoli je usunąć. Wiele kobiet robi manicure po wieczornej kąpieli, gdy dłonie już są namoczone.

Rozpocznij manicure od nadania paznokciom pożądanego kształtu. Skróć je za pomocą twardego pilnika o dużej ziarnistości.
Przycinanie skórek paznokciNastępnie odsuń skórki, wykorzystując do tego drewniany patyczek. Ewentualne zadziory usuń za pomocą cążek. Rób to delikatnie, bo skóra wokół paznokci jest delikatna, nietrudno o uszkodzenia, podczas których może polać się krew. Ważnym krokiem jest zmatowienie, wyrównanie płytki paznokcia oraz jej odtłuszczenie. Możesz to zrobić blokiem polerskim lub pilniczkiem polerującym. Do odtłuszczenia płytki wykorzystaj cleaner. Na koniec nałóż odżywkę, zwróć uwagę, aby była to cienka warstwa. W następnym kroku pomaluj paznokcie lakierem kolorowym. Najlepiej jest nałożyć dwie warstwy, co wydłuży trwałość manicure. Na koniec nałóż top ochronny, utwardzający, który zapobiegnie szybkim odpryskom. Jeśli jesteś niecierpliwa możesz użyć odżywki szybkoschnącej, która sprawi, że paznokcie będą suche w kilkadziesiąt sekund. Domowy manicure zwieńcz nałożeniem na skórki oliwki.

Jak odżywić zniszczone paznokcie?

Wiele kobiet poszukuje informacji, czym wzmocnić paznokcie, gdyż ciężko o zadbane, dłuższe paznokcie, gdy wciąż któryś z nich się łamie. O mocne paznokcie musisz zadbać na dwa sposoby – od wewnątrz i na zewnątrz. Nie pomogą najlepsze odżywki, jeśli twoja dieta jest uboga w cenne składniki. I odwrotnie, dobra dieta wymaga wsparcia w postaci odżywek nakładanych bezpośrednio na paznokcie.

Jak skutecznie odżywić paznokcie?
Oto najlepsze metody:

  • Domowe maseczki – przygotuj maseczkę z oliwki i cytryny (połowa cytryny i ¼ szklanki oliwki podgrzana, mocz paznokcie 15 min), napar z kopru (zaparz 2 łyżki suszonego kopru wrzątkiem, mocz 15 min) lub maseczkę z wosku pszczelego (rozpuść niewielką ilość wosku, mocz paznokcie 15 min).
  • Witaminowe wcierki – kup w aptece witaminę A oraz witaminę E w kapsułkach twist-off. Wyciśnij i wcieraj bezpośrednio w płytkę paznokcia.
  • Odżywka drogeryjna – istnieje wiele sprawdzonych odżywek, które aplikujesz podobnie jak lakier na paznokcie. Odżywka nadaje paznokciom przyjemny odcień (zwykle mlecznobiały lub delikatnie różowy. Polecamy odżywki Sally Hansen, Nail Tek, Long4Lashes.
  • Odpowiednia ochrona – nie mocz paznokci w wodzie, zakładaj rękawice ochronne podczas wykonywania prac domowych, dbaj, aby nie uszkodzić paznokci mechanicznie.

Wprowadź do diety orzechy, pestki dyni i słonecznika (zawierają cynk), zielone warzywa, marchew, pomidory i paprykę.

do góry