Fundusze Europejskie
Strona główna/Zajęcia w domu/Zajęcia rehabilitacyjne, sportowe/Zajęcia rehabilitacyjne - Ćwiczenia na mięśnia brzucha

Zajęcia rehabilitacyjne - Ćwiczenia na mięśnia brzucha

29 Marca 2021

 

Ćwiczenia na mięśnia brzucha

Brzuch to ta część ciała, na której bardzo często skupiamy się wykonując ćwiczenia fizyczne. Mówi się o tym, że jest to jedna z niewielu części ciała, którą można ćwiczyć codziennie, bez żadnych przeszkód. Ćwiczenia, które zamieszczamy poniżej są łatwe, proste i przyjemne do wykonania. Warto poświęcić na nie 15 - 20 minut w ciągu dnia. Zachęcamy, szczególnie tych, którzy dawno nie ćwiczyli, będziecie mieć dobrą rozgrzewkę.

Rozgrzewka:

Połóż się wygodnie na macie, ręce oprzyj o tylną stronę głowy, zegnij nogi w kolanach i zacznij delikatnie unosić kolana do brzucha. Wykonaj to ćwiczenie 2 x po 10 powtórzeń . Następnie ułóż ręce wzdłuż tułowia i spróbuj oburącz dotknąć kolan. Pamiętaj aby podczas ćw. obie ręce wyciągać w stronę kolan równomiernie i nie wykonywać siadu. Ćwiczenie wykonaj 2 x po 10 powtórzeń.

Ćwiczenia właściwe:

ćwiczenia

  • Ćwiczenie 1

Połóż się wygodnie na macie, ręce oprzyj o tylną stronę głowy, zegnij nogi w kolanach. Zacznij unosić prawą nogę do lewej ręki (lewa ręka powinna być wyprostowana), następnie lewą rękę (wyprostowaną) do prawej nogi i tak naprzemiennie. Ćwiczenie wykonaj 2 x po 10 powtórzeń.

  • Ćwiczenie 2

Ułóż się wygodnie na plecach. Ręce ułóż wzdłuż tułowia, zegnij nogi w kolanach. Następnie zacznij unosić pośladki do góry, na początku wykonaj ćwiczenie 10 razy. Potem odczekaj chwilę i powtórz te same czynności kolejne 10 razy.

  • Ćwiczenie 3

Połóż się wygodnie na macie, ręce oprzyj o tylną stronę głowy, zegnij nogi w kolanach. Zacznij powoli unosić prawą nogę (kolano) do lewej ręki (łokcia), następnie lewą rękę (ręka powinna być zgięta i nieoderwana od głowy) do prawej nogi i tak naprzemiennie. Ćwiczenie wykonaj 2 x po 10 powtórzeń. Pamiętaj! Aby łokieć nie dotykający kolana miał kontakt z materacem.

Ćwiczenie 4

Przodem do podłogi podeprzyj się na rękach i nogach. Powoli zacznij unosić w górę prawą nogę i lewą rękę (wyprostuj je), następnie lewą nogę i prawą rękę i tak naprzemiennie. Ćwiczenie wykonaj 2 x po 10 powtórzeń, odpocznij a następnie wykonaj czynność kolejne 20 razy.

Ćwicz codziennie, z dnia na dzień będzie co raz łatwiej, wówczas możesz zwiększyć liczbę powtórzeń.

do góry