Fundusze Europejskie
Strona główna/Zajęcia w domu/Zajęcia rehabilitacyjne, sportowe/Zajęcia rehabilitacyjne - Ćwiczenia wzmacniające staw (..)

Zajęcia rehabilitacyjne - Ćwiczenia wzmacniające staw kolanowy

18 Stycznia 2021

Ćwiczenia wzmacniające staw kolanowy

Kolano to największy staw w ludzkim organizmie, narażony na różnego rodzaju przeciążenia, urazy i choroby. Na szczęście istnieją metody, by je wzmocnić i chronić przed uszkodzeniami - pomogą w tym odpowiednie ćwiczenia na stawy kolanowe.

Kolano to największy staw w ludzkim organizmie, narażony na różnego rodzaju przeciążenia, urazy i choroby. Na szczęście istnieją metody, by je wzmocnić i chronić przed uszkodzeniami - pomogą w tym odpowiednie ćwiczenia na stawy kolanowe.

Ćwiczenia na kolana

  • Napinanie mięśni uda - połóż się na plecach z wyprostowanymi nogami. Skieruj palce stóp w kierunku sufitu, a następnie przesuń je w kierunku głowy. Napnij znajdujące się na kolanem mięśnie, próbując wcisnąć je do podłoża. Utrzymaj napięcie, licząc do pięciu.
  • Unoszenie wyprostowanej nogi - połóż się na plecach. Jedną nogę zegnij w kolanie, kładąc stopę na podłożu, drugą miej wyprostowaną z palcami skierowanymi do sufitu. Napnij mięśnie nad kolanem wyprostowanej nogi i powoli unoś ją do góry - przytrzymaj w powietrzu, licząc do pięciu.
  • Zginanie kolana w pozycji siedzącej - usiądź na krześle, oprzyj się wygodnie, rozluźnij mięśnie nóg. Naprzemiennie próbuj wsuwać stopy jak najdalej pod krzesło, zwiększając zakres zgięcia kolana.
  • Marsz w miejscu - stań w pozycji wyprostowanej, trzymaj się oparcia krzesła lub blatu stołu. Maszeruj w miejscu, jak najwyżej unosząc kolana.
    Ślizganie pięty po podłożu - leżąc na plecach lub siedząc na podłodze lub w łóżku z nogami wyprostowanymi tak prosto, jak to możliwe. Przesuwając piętę w kierunku pośladka zegnij kolano tyle ile to tylko możliwe, utrzymaj pozycję licząc do 5, a następnie powróć do pozycji wyjściowej. Trzymaj piętę zawsze przyklejoną do podłoża.
  • Uniesienie wyprostowanej nogi - połóż się na podłodze na plecach, z jedną nogą zgięta w kolanie a jedną wyprostowaną. Napnij mięśnie czworogłowy wyprostowanej nogi wciskając kolano do podłoża a następnie podnieś zaangażowaną nogę na kilka centymetrów nad podłogę utrzymując napięcie w kolanie, utrzymaj 5 sekund.

Na początek wykonaj 2 serie ćwiczeń po 10 powtórzeń na każdą nogę.

do góry