Fundusze Europejskie
Strona główna/Zajęcia w domu/Zajęcia rehabilitacyjne, sportowe/Zajęcia rehabilitacyjne Trening na schodach

Zajęcia rehabilitacyjne Trening na schodach

4 Stycznia 2021

Trening na schodach

Chodzenie po schodach dobrze wpływa na układ krążenia i wzmacniania mięśnie. Szczególnie mięśnie pośladkowe, nawet bieganie nie ma aż takiego wpływu na pośladki. Podczas wchodzenia podnosimy nogę wyżej niż przy zwykłym marszu czy biegu, bo musimy stanąć na stopień, wtedy następuje rozciągnięcie mięśnia pośladkowego. Wart czasami stąpać co drugi schodek by jeszcze mocniej rozciągnąć mięśnie.

Schody możemy wykorzystać na różne sposoby; wspinamy się na nie równym tempem, wbiegamy, wskakujemy. Podczas zejścia ważne aby stawiać nogę na pięcie wówczas odciążamy kolano. Najważniejsze jednak jest bezpieczeństwo. Ćwiczmy na schodach szerokich z poręczą i obowiązkowo w obuwiu które nie będzie się ślizgało. Regularne treningi wejścia i zejścia poprawią naszą kondycję fizyczną.

Bo tam, gdzie zaczynają się schody, czeka na nas - wyzwanie i wysiłek. Ale to właśnie one wydobywają z nas to, co najlepsze.

Udanej wspinaczki!

do góry